måndag 15 augusti 2011

slår ett slag för slagbord

Foto: Byggfabriken

Slagbord. Helt plötsligt ser jag dem överallt. De har levt lite i skymundan de senaste åren. Kanske står de i källaren och väntar på att ägarna ska tröttna på det vita Ikea Norden bordet. Precis som mitt slagbord. Och dagen då det ska resa sig som fågel fenix ur askan närmar sig. För jag är trött på det vita Norden bordet. Det är så stort. Och det är ju bra när vi är många. Slagbordet är ju något mer opraktiskt. Men vilken känsla. Det blankslitna träet. Patinan. Känslan av att slå i andra ben, av trä, kanske är lite mindre skön. Men det är ju snyggt.

Foto: Plaza Interiör

Foto: Plaza Interiör

Foto: Plaza Interiör

3 kommentarer:

  1. Å vilka fina slagbord!! Å nu vill jag också leta upp mitt superrangliga bord.. som jag bara inte orkade med och köpte ett Norden.. :)
    Ha en fin kväll,
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Åhh slagbord är det bästa som finns! Jag har ett ärvt som matbord i köket... älskar det!

    SvaraRadera
  3. Maja på 64 kvadrat17 augusti 2011 kl. 23:41

    Gillar o har nyligen köpt ett

    SvaraRadera