torsdag 15 september 2011

maxa den sista gröna tiden

Jag känner att det gröna är viktigt nu. I morse konstaterade jag att det är ganska kallt ute, så pass att jag fick byta från ballerinaskor till converse. Men det är ju fortfarande så grönt. Vi har tur som har stora fönster och massvis av buskar och träd utanför. I dag tänkte jag att de är som stora tavlor. Men här är ett fönster som klår våra, storleksmässigt i varje fall. Och visst är det effektfullt, det vita rena rummet, mot det gröna. Tala om att ta med naturen in.

foto: Marie Claire Maison

2 kommentarer:

  1. Ja, wow, vilka fönster! Jag gillar ditt "grepp" kring släkttavlorna! Önskar jag fått ärva några maffiga oljemålningar... Det finns en släkttavla med min mammas, farmors, mosters. gammelmormors...aa, du fattar, mor någonting... målad 1600-1700-tal någonting. DEN skulle jag vilja ha en reproduktion av!

    Mmm, ballerinatiden är nog över för denna gång *suck*

    kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Första gången jag har äran att vara på din blogg, och vill bara säga att den är fantastiskt fin!! Såå fina bilder, superinspirerande och ja...kommer tillbaka för mer! :-) Varma hälsningar Anna

    SvaraRadera