fredag 28 oktober 2011

Mäss it up


Jag har köpt mässingsknoppar från Byggfabriken till köket. Det började som en känsla att jag ville piffa upp vårt vita kök. Vita porslinsknoppar är fint till vår och sommar, men visst känns mässing lite mer höst och vinter? Bilden som fick mig att bestämma mig är denna från Charles Mellershs hem i London. Vilket kök!

Nu ligger mässingsknopparna på kö för att hamna längst upp på att göra listan. När jag frågade hur man får dem lite patinerade på Byggfabriken, fick jag svaret: "Kissa på dem." Utan tillstymmelse av ett leende.
Hm, jag gillar verkligen Byggfabrikens sortiment och jag respekterar deras yrkeskunskaper. Men, jag kommer inte att kissa på mina nya köksbeslag. Där går gränsen för vad jag gör för min inredning. 
Men... lägga knopparna i min dotters potta kanske?

Jag passar på och visar hela detta snygga kök och delar av hemmet. Lugna, sobra toner. 






Samtliga bilder via Charles Mellersh

2 kommentarer:

  1. Snyggt kök! Men *Ahahahaha* Kissa på dem. Jisses, jag hade nog inte vetat om det var på skämt eller inte. : ) Annars, fingra och kladda lite extra på dem bara. Jag köpte en japansk teburk i koppar till min man, den fingrar han på så ofta han kan så att den ska bli patinerad, och det funkar. Jag har dessutom fått stränga order om att vara stand in när han är borrest, och fingra på burken alltså. Det kanske kan vara något. Annars pottan då. : )

    SvaraRadera
  2. Ha ha, grejen är att jag är ganska säker på att hon inte skämtade. Om hon inte har världens pokeface det vill säga. :-)

    SvaraRadera