måndag 5 december 2011

Julgransfilosofi

Jag har varit i Thailand i två veckor. Därav tystnad på bloggen. Jag hade tänkt att blogga därifrån men någonstans mellan bambumöbler och stranden tappade jag lite av inredningsfokuset...
Rie Elise Larsen

Men så nu tillbaka med en jetlag som heter duga har jag snabbt fått upp julstjärnorna och behöver lite julinspiraton.

Jag vill ha en julgran i en kruka, på ett bord. Lite tunn så där. Det är himla snyggt. Så det kanske blir två julgranar i år, en mindre i kruka och en på golvet. Danskarna är väldigt bra på julgranar, förutom allt annat inredningsmässigt såklart.



Marianne Brandi


Rie Elise Larsen


4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Låter härligt med semester! Så mycket till julinspiration har man ju inte fått här hemma i Sverige heller. Kanske kan man hoppas på lite snö nu??
    Vad fint med uggla i granen förresten som på översta bilden (stjärnorna är ju också såå fina). Man kan ju bli lite trött på det här med ugglor i inredning men de hör ju liksom hemma i ett träd. Lycka till i granjakten!

    SvaraRadera
  2. Kul att se att du är tillbaka;) Ja vi ska ha gran här hemma för första gången så det är stort...kan oxå tänka mig en liten rackare på bordet...Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem igen! Jag vill oxå ha en sådan där dansk gles gran. JAg frågade en granförsäljare häromdagen... han tittade på mig som om jag hade bett honom ta av sig naken och hoppa på ett ben :D "Alla vill ha tjocka Disneygranar"
    Jag får fortsätta min jakt.... lycka till med din ;-)

    SvaraRadera
  4. Danskarna är fantastiska på jul och inredning. Tur att vi bor nära Danmark.

    SvaraRadera