torsdag 9 februari 2012

Nygammalt från Hay

I bland blir jag lite förvirrad över vad jag gillar. För jag gillar så mycket olika saker. Nytt, gammalt, vitt, färgstarkt, naturligt, onaturligt, rustikt, modernt, etniskt, spacigt.... vilket då och då leder till lite kaos i min mentala moodboard (ni vet den där inneboende bilden av hur man vill ha det och hur man ska nå dit). Man kan säga att nålen i kompassen snurrar vilt.

Och då är det så skönt när det dyker upp bilder som påminner om i vilken riktning min kompass egentligen pekar. Skönt också att det faktiskt är gamla inspirationsbilder från Hays bildbank. Från 2010, men skulle lika gärna kunna vara från i år. Och det är ju för stilblandningen är så fin. Gammalt möter nytt och stilrent. Love that combo!


foto: Hay





Sen ska jag inte sticka under stol med att jag blir så shoppingsugen när jag tittar på Hay-prylar. Jag fick hålla hårt i plånboken när jag tog med faster på Illums Bolighus i dag efter lunch på Blå Porten. 

Every now and then, I get a little confused when it comes to my style. Probably because I like so many different styles. That's when it's nice when pictures like these just put me right, old (2010) inspirational photos from Hay. They embody exactly what I like so much, when new design is combined with vintage pieces. Love that combo!

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att man inte är ensam om att vara förvirrad. Men jag tänker att jag har en "grundsmak", sen kommer det en massa influenser från olika håll, som inspirerar, och även förvirrar. Man vacklar för ett tag. Men hittar sen tillbaka till det som ligger en närmast om hjärtat. Som du nu med dessa bilder. Jag skulle verkligen vilja ha en sån matta. Så sköna att gå på och så fina!
    Sen är det ju inne nu att vara eklektisk, en bra trend för oss förvirrade...
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattan är superfin, min favorit är den översta. Tror jag.....:-)

      Radera