fredag 30 mars 2012

Sollängtan

foto: House to home
Dagen spenderas i källaren där jag röjer bland mina stylingsaker, och därefter blev det matkällarens tur. Jag slänger saker jag borde slängt för snart ett år sedan, när mamma gick bort. Hennes mediciner. En hel stor papperskasse. När jag tömmer förpackningarna slår det mig, det som inte gjorde det då, hur sjuk mamma var. Nu gör jag mig av med allt, men så dök det upp en liten sjal, inpackad i en necessär. Som luktade mamma. Suck. Vilken dag. Usch. Och ute regnar det, och haglar. Det blir bättre med solen. Och helgen.

Litet kök med solskensdetaljer som jag har letat upphovsman till i en timme, via Pinterest till bloggar i Österrike, Tyskland, Frankrike, England för att till sist hamna på House to Home. Det där med källhänvisning som jag gett mig den på att gå till botten med. I dag ger jag upp. Fint var det i varje fall. 

Ha en fin fredag!

8 kommentarer:

  1. Maria, jag beklagar din mamma. Lukter är speciellt. De väcker gömda sövande minnen till liv. I massor.
    Finfint kök med mycker gult. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Lina, dofter är starka minnesväckare...
      Ha en bra helg!
      Kram
      M

      Radera
  2. All sympati till dig... Så starkt det är med dofter.
    Hoppas du får en fin helg. Jag bär gärna med mig de gula färgklickarna.
    Ja visst känns det viktigt att kunna ange bildkälla. Så många bilder som bara snurrar runt.
    Kram A-K

    SvaraRadera
  3. Ja, dofter är de starkaste minnena. Skickar en stor styrke kram!

    Härlig bild, älskar gult just nu, och tack snälla du för tipset om matboden, spred det vidare till kollegor på jobbet som skulle besöka. Är det Syster P's gamla lokal?

    Fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, det blir spännande att se hur det är, enligt Facebook-sidan ska det vara deli, skaldjur och fisk i säsong, vilket jag har saknat lite även om Bea ju har en helt ok fiskdisk nu...:-)
      Kram

      Radera
  4. Hej, vilken fin blogg jag hittade! =)

    Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med?

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Hej,
    känner så väl igen mig. Det tog faktiskt många år innan jag gick iväg till apoteket med min mammas medicin...
    Nu har det snart gått nio år sedan hon gick bort, men saknade är stor.

    Varma kramar till dig, och solen kommer!

    SvaraRadera